سایت تک‌ صفحه‌ ای چیست؟ چه زمانی از مینی سایت استفاده کنیم
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

یکی از مواردی که در طراحی سایت می توانید پیدا کنید، وب سایت های تک صفحه ای یا وب سایت های کوچک است. این مینی سایت ها برای برخی مشاغل مناسب هستند. وب سایت های تک صفحه ای به گونه ای هستند که کل محتوای صفحات وب به طور بسیار مختصر و مختصر در یک صفحه قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که وب سایت تک صفحه ای چیست. چه زمانی از قفل های کوچک استفاده کنید و یاد بگیرید که قفل های کوچک چه کار می کنند.
معرفی وب سایت یک صفحه ای
یکی از اهداف بسیار مهم طراحی وب سایت های تک صفحه ای، ارائه یک تجربه جالب برای کاربری است که محیط دسکتاپ را تجربه می کند که در آن همه محتوا و عملکردها در یک صفحه قرار می گیرند. به طور کلی دو نوع وب سایت وجود دارد: تک صفحه ای و چند صفحه ای. اکثر وب سایت ها در ایران دارای چندین صفحه هستند. اگر می خواهید در مورد وب سایت تک صفحه ای بیشتر بدانید؟ درباره زمان استفاده از مینی سایت ها بیشتر بدانید.
یکی از کاربردهای فضاهای کوچک برای افرادی است که می خواهند خود را ابراز کنند. طبق تعریف جوایز وب سایت، تمامی صفحات وب یک صفحه هستند، محتوای آنها در یک صفحه است و لینک ها برای دسترسی بهتر کاربران از زمینه های مختلف و کاوش آسان در هدف و نتیجه آنها در دسترس است.

تفاوت بین سایت تک صفحه ای و چند صفحه ای چیست؟

سایت های تک صفحه ای بیشتر به منظور حفظ کاربران در صفحه سایت و ارائه تجربه سایت راحت تری طراحی و پیاده سازی می شوند و استفاده از این تجربه نسبت به سایت های چند صفحه ای راحت تر است. در سایت های تک صفحه ای همانطور که گفته شد تمامی مطالب در یک صفحه هستند که تجربه کاربری را بسیار آسان می کند. برای سایت های چند صفحه ای به تکنولوژی و طراحان پیچیده تری نیاز داریم که می تواند بر سرعت سایت تاثیر منفی بگذارد یعنی سرعت سایت را کند کند. برای سایت هایی که فروشگاهی هستند، سایت های چند صفحه ای مناسب ترند، زیرا تعداد محصولات در یک صفحه نمی گنجد و باید از سایت های چند صفحه ای استفاده کرد.

تفاوت های دیگر بین سایت های چند صفحه ای عبارتند از:

یک سایت چند صفحه ای قطعا محتوای بیشتری نسبت به یک سایت تک صفحه ای دارد.

ui وب سایت های چند صفحه ای شکل ها و طرح های متفاوتی نسبت به وب سایت های تک صفحه ای دارند.

در سایت های چند صفحه ای سگمنت آنها نسبت به سایت های تک صفحه ای کاملتر و بهتر است. در واقع محتوای چند صفحه ای متمایزتر و مجزاتر است، زیرا هر مقاله در یک بخش و یک صفحه قرار دارد.

وب سایت های چند صفحه ای مهم تر از وب سایت های تک صفحه ای هستند، اما وب سایت های تک صفحه ای در دسترس تر هستند. در واقع، تجربه کاربری بهتر و راحت تر از وب سایت های تک صفحه ای است.

ویژگی های مثبت یک صفحه چیست؟

اکنون می فهمیم که وب سایت یک صفحه ای چیست. باید بدانید چه زمانی از میکروسایت استفاده کنید. ویژگی های وب سایت های تک صفحه ای به شرح زیر است.

با اصلاح خواسته های مشتریان و کوتاه کردن کدهای جاوا و برنامه نویسی، سرعت این وب سایت ها افزایش می یابد و سرعت بارگذاری آنها نیز بیشتر می شود.

کاربران با ورود به یک سایت تک صفحه ای تجربه راحت تر و بهتری دارند.

رابط کاربری این وب سایت ها طراحی بسیار ساده ای دارد تا در دسترس کاربران قرار گیرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این وب سایت ها واکنش گرا بودن آن ها می باشد که در تمامی صفحه های موبایل با هر اندازه ای قابل مشاهده است و عامل مهمی است که بر بهینه سازی و سئوی وب سایت تاثیر می گذارد.

وب سایت های تک صفحه ای نسبت به وب سایت های چند صفحه ای نرخ تبدیل بالاتری دارند.

با یک سایت یک صفحه ای، می توانید از دکمه های CTA برای اسکرول در سایت استفاده کنید که بسیار آسان تر است.

سایت های تک صفحه ای به دلیل روایتی بودن، بیشتر برای مخاطب قابل کشف هستند.

تغییرات و به روز رسانی در این سایت ها بسیار آسان تر است.

این وب سایت ها به طور کلی برای ارائه اطلاعات، معمولا رزومه طراحی و پیاده سازی می شوند. برای نمایش نمونه کارها و غیره و هدایت کاربر به هدف اصلی استفاده می شود.

هیچ محدودیتی برای طراحی این صفحات وجود ندارد

بدترین چیزها در یک صفحه چیست؟

این سایت ها برای سئو و بهینه سازی با مشکلاتی روبرو هستند، یعنی بهینه سازی آنها دشوارتر است.

محدودیت هایی برای تولید محتوا وجود دارد.

اکثراً نیاز به ارائه وب سایت های به روز به گوگل و جامعه کاربران غیرممکن است.





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: